BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, July 30, 2009

有些事...

我想说...
既然大家都酱渴望
可以开冷气
那为何不把消毒工作做好呢...?!!
又要开冷气
可是连最基本的工作都做不好
那要别人怎么相信你们
在开了冷气后
一天要消毒三次呢...
既然名单都已经编排出来了
就好好去做啊
每一次不是要别人三催四催
就是要别人三请四请
问一下自己
有哪一次
会主动地去动手
不需要别人的催促..?!!
长这么大了
这些道理不是应该早就懂了吗
有些时候
不要总是等到别人已经不耐烦了
已经不屑理你们了
才懂得反省
不是每一次
别人都会不厌其烦的告诉你们该怎么做的
今年已经是在中学的最后一年了
明年或许有些人就会踏出社会
你们也不是小孩了...

17 comments:

noboru-ken said...

其实早上还好~~
最糟是要放学时~~
每次都有人溜走的~~
留下来做的永远都是那几个~~
甚至有些人根本就从来没有做过~~
这样对那些整天留下来做的人真的很不公平咯~~

Jack Chong said...

我承认放学赶着走没有完成使命,不过,早上消毒我还帮别人做,这意味着我们班上的人该不该自己管理好自己的事呢?(最好是大家抢着去做,而不是抢着不做)~

noboru-ken said...

消毒是全班人的事情~~
这种粗重的事情是没有分男女来做的~~
谁说女的就有特权不必做?
在学校就没有千金少爷,
只有男女同学罢了~~

ホリデラゴン said...

eh~
ken... that day i saw u dint do anything woh...
just once lar~

noboru-ken said...

一个星期做一次罢了啦~~
其他天留下来做的是义务~~

FeElInG said...

其实没有说义务不义务的
班是大家的
本来就应该一起做
可是
有没有发现
你们总是有不同的理由
我要赶巴士
我要上学会
我要做这样
我要做那样...
有时候
真的真的很心灰意冷...

FeElInG said...
This comment has been removed by the author.
kar chian said...

我星期五做值日,我有乖乖的去掃地的。咯。。我承認放學我總是第一個走。。的啦~
qi~拜一很多人站在下面,是什麽意思?講自己有做,還義務,被boom到咯~(無心得罪任何人,如有冒犯,真得不好意思)

ホリデラゴン said...

hahaha!!
i remembered of xiao wei.
when im form 4,he always clean the class every morning.
that made him a good leader i guess...
everytime he call me to clean the classroom,i also wont dare to complain...

well...
to simplify it, before you ask people to do something...
do it yourself first...
Dont always expect others to do this and that.
i don't think i saw anybody always do those works for free...
except ManMan... i only saw her always 义工抹地。。。

she4ever91 said...

有人不爽了。。。
其实也是真的很不爽一下
别班在进行消毒的时候
是很合作的一起做完才离开
虽然还是有人没有做
但是大部分的人都在做
我们呢?
放学的时候,离开的离开
游荡的游荡
剩下的人就没办法,必须做
不是说不公平
班上是大家的
我们班几时才会真真的团结起来啊??
有时做消毒的人真的会很不爽且心淡~~~

noboru-ken said...
This comment has been removed by the author.
路人甲 只想当个普通人 said...

i have do it lol ...
actually sometimes tats not my job ...
hey guys .. plz be responsible to our class . ok mou ?
listen it ... is "OUR CLASS" ...

ホリデラゴン said...

well...
how come you guys can be so selfish?
if you scold those person who dint do their job... Fine! i wanted to scold them too!!

but... to those who is not having the job for that day...
How dare you? How dare you ask them to stay?
you think doing so will make the class more 团结?
not true... false...wrong!!!

they will think...
HAH! you like to clean the classroom then do it urself!! who r u ? to call me do these jobs?

and in the end... the relations between classmates will get weaker and weaker...

and to those who did do the jobs everyday!
Congratulations!!
you r doing nothing...
i can see theres only 4 mops and 4 students responsible...
if u guys helped.. thats mean some students dont have to do their job...
Good? Bad? i dont know...
If its me... i will definitely clean my place, put the chair up and get the hell out of class so wont bother them...

mopping is SOOOOOOOOOOOOO easy when theres no blocking...
as long as there isnt some stupid who blocked my ways which i ALWAYS MET!!

Well.. this might be too long...
hope it wont bored u guys.....
i got alot more...
but... maybe next time...

ttmas said...

haiz...只是希望拿水的人要负责任咯..抹地,抹窗很简单罢了,可是倒水,拿水很麻烦....

Bryan said...

This is a difficult problem to overcome...

Those who dont like to do will not do no matter what happen

Those who are in charge,please dont juz write on the whiteboard n expect our cute 6SAi boys n gals to start doing the work on their own...ITS IMPOSSIBLE!!!!

Y not try and order them in a polite way,face to face to do their work....So,there will b no hard feeling,no more "I dulan That XXX"situation and the work can b done in a jiffy!!

TO ppl who r in charge and "in charge"(u noe who i mean)of the class,pls learn this word-->"POLITE",are we clear ^.^

FeElInG said...

well...
这里不是让你们争吵的地方
只是一个
让你们宣泄你们想对班上说话的地方
可是似乎
你们把焦点都模糊了
无奈的是
请有些人不要对号入座
还有
我也知道你们似乎不是很爽我的做事方法
也许也觉得我没有做事
可是比起有些人
我需要做的
我需要承担的
都不少吧
还有
这篇文章
并没有要指责任何人
只是说出了我看到的
至于消毒
没错
我都不用做
而且我都会跑到外面
因为
我承受不了那消毒水的味道
我对这些消毒水的味道很敏感的
还是那么的一句话
这里只是发表意见的地方
不需要那么激动的
还有
抱歉
我不会像他那样
帮你们清理课室
因为
我对灰尘这一类的东西
是退避三舍的...
最后
我想说
有谁觉得自己可以胜任我的职位的
我可以让给你
因为这个位子一点也不好做
收的气也一点都不好受
我也没有很想做
甚至很讨厌这个职位
*如果有任何得罪,很抱歉,我讲话不会拐弯抹角的...*

FeElInG said...

还有
忘了补充
其实
消毒不是我的管辖范围
至于
你们说的负责人
我想说
好声好气的对你们
最后得到的是什么
你应该不懂吧
就是什么结果都没有
每一次
喊破自己的喉咙
叫你们消毒
结果
我得到的回应
又是什么
在这一点
我明白为何彦骢选择不出声
还有我明白到
无奈两个字
所以总在做任何事之前
我都给自己做好一个心理准备
不管你们给我的反应是什么
我都要冷静
甚至接受这个现实...